Rotterdam 2020
Dit vonden Songfestivalfans van ‘Eurovision: Europe Shine a Light’
Geen Songfestivalfinale gisteren, maar de organiserende omroepen hadden wel hun best gedaan om ons gedurende twee uur een mooi alternatief te geven. Een alternatief dat ze op minder dan zeven weken tijd in elkaar hebben gestoken. Wat vonden de fans van die alternatieve show? Apprecieerden ze de inspanning? We keken even rond op Twitter.
Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind dat de organisatie echt goed hun best gedaan hebben, om er wat van te maken ! #ShineALight #songfestival #Eurovision
— Käthe. 🚜🐄🐴🌱 (@kathe_blanco) May 16, 2020
https://twitter.com/JolandaRdam/status/1261788029490024449
https://twitter.com/claudiadebreij/status/1261764143792762883
https://twitter.com/neilcrimes/status/1261746615272067075
Waar een klein landje groots in kan zijn! Trots! En dan gaat het echte werk nog komen… #Eurovision2020 #ShineALight pic.twitter.com/vJKmAtVpM6
— Evelien Rademaker (@EvelienRademake) May 16, 2020
Beautiful job from The Netherlands & loved the idea of Presenters performing too 👏👏👏 Congrats all & @KatrinasWeb – 'Love Shine a Light' song & message most fitting & movingly delivered! #Eurovision #ShineALight #Eurovision2020 #ESC ⭐️💖🎵
— Darina Ní Chuinneagáin-Donnelly (@DarinaNiC) May 17, 2020
GREAT substitute #ShineALight show for the cancelled #Eurovision2020 WELL DONE #EUROVISION pic.twitter.com/svUTAgreuD
— 🇩🇰🌹 ℒaiℒa 🌹🇩🇰 (@Dittolaila) May 17, 2020
Iemand had complimenten over voor de vier presentatoren en bedankte hen met een prachtige tekening.
Mijn (voorlopig) laatste Songfestivaltekening: @EdsiliaRombley, @chantaljanzen, @JanSmit en @NikkieTutorials bij 'Europe: Shine a Light'. Wat deden ze het goed! Dat belooft wat voor volgend jaar.#songfestival #ESC #Eurovision2020 pic.twitter.com/6BsgQO3EE3
— Margreet de Heer (@MargreetdeHeer) May 16, 2020
Sommigen waren niet onder de indruk van de show en noemden het ‘saai, slaapverwekkend, weinig creatief’.
https://twitter.com/SeWTFstiaaN/status/1261767519079194624
Is it just me or is this #eurovision show really boring?! #ShineALight
— Susana Mendonça (@susana_mendonca) May 16, 2020
My god, what a boring and depressing show!!! I wanted a sort of celebration at home #esc2020 #Eurovision pic.twitter.com/9gBbDgSY1T
— Hapertje (@Hapertje) May 16, 2020
https://twitter.com/Matt_in_London/status/1261741120251461634
Er vonden ook mensen dat de show alsnog online door had kunnen gaan, met wedstrijdelement, zoals wij dat bij Eurostream gedaan hebben.
https://twitter.com/RealDaveEdwards/status/1261748933711233027
https://twitter.com/RichBerg87/status/1261750746304962560
Honestly though, they have videos of the songs. People vote by phone or online. Why couldn't they have just done it anyway? Without the live performance? #Eurovision2020
— Twisted Willow (@twistedwillow) May 16, 2020
Dat België niet meedeed aan de samenzang van Love Shine a Light was de Europese tv-kijker niet ontgaan en dat kon op heel wat kritiek rekenen.
https://twitter.com/InesP__/status/1261764868970958848
Hoe hard is Hooverphonic in de achting gestegen na vanavond?#Eurovision pic.twitter.com/ionTl11SAL
— JRN 🏳️🌈🇵🇸 (@JorenMs) May 16, 2020
Wanneer Hooverphonic zich te goed voelt om mee te doen in een solidaire eurovision cover gebracht door alle artiesten dit jaar omdat het nummer hun 'niet ligt' #EuropeShineALight #Eurovision2020 #Eurovision pic.twitter.com/auZyMRGlmF
— Margot 👑 (@TommoHutcherson) May 16, 2020
Ik vind da eigenlijk echt heel arrogant van hooverphonic om niet mee te doen in die #ShineALight. Doe dan nie mee aan #Eurovision als ge het allemaal zo lame vindt. 🙄
— gingerella (@heyitschelsy) May 16, 2020
Ik schaam mij echt een beetje voor m’n land nu. Iedereen werkt daaraan samen, da’s zo het mooie moment van verbinding in die show. En wij doen niet mee want Alex Callier is geen fan van dat nummer … 🙄
— Ulrike⁷ IS SEEING BTS 🍉 arirang 20/03 | 아포방포 (@taerashbag) May 16, 2020
https://twitter.com/ambrasjes/status/1261766027098099712
Er hebben duidelijk heel veel mensen naar de show gekeken en de meningen lijken verdeeld te zijn, al is het overgrote deel vooral dankbaar dat we toch iets van show gekregen hebben. Laat ons niet vergeten dat de organiserende omroepen deze situatie nooit eerder meegemaakt hebben, snel moesten beslissen over deze editie en uiteindelijk, ondanks de korte tijd die nog restte, hun uiterste best gedaan hebben om ons toch een tv-show te geven, of je die show nu mooi of saai vond.