Oekraïne

OEKRAINEKIEV 2017

Oekraïense omroep lanceert nieuwe wedstrijd, dit keer om slogan en thema songfestival 2017 te vinden

NTU, de nationale omroep van Oekraïne, lanceert opnieuw een wedstrijd rond de organisatie van het komende Eurovisiesongfestival. Grafische bureaus in Oekraïne mogen een voorstel insturen voor de hele branding rond het songfestival in Kiev. Het gaat vooral over het logo, thema en dé slogan voor 2017. De laatste wedstrijd die NTU organiseerde, om een gaststad te vinden, verliep alles behalve vlot.

Vorig jaar draaide het songfestival volledig rond ‘Come Together’, de slogan en het thema van de editie in het Zweedse Stockholm. Beslissingen en aanbestedingen rond de branding gebeurden steevast achter gesloten deuren. Nu gooit NTU de hele selectie open. Grafische bureaus hebben tot 4 november de tijd om hun creatieve voorstel over te maken aan NTU. ‘Gewone mensen’ die een leuk idee hebben, mogen ook deelnemen. Zij moeten wel samen werken met zo’n grafisch bedrijfje.

‘Hear Our Voices’

Voor de slogan heeft de omroep van Oekraïne al zelf een voorstel klaar. Voorlopig moeten we het doen met het melige ‘Hear Our Voices’. NTU wil voor 2017 een positief design met een duidelijke verwijzing naar Oekraïne. In november zal de beslissing over de branding vallen, info over de bekendmaking is er niet.

Het is best opmerkelijk dat NTU opnieuw een deel van de organisatie ‘uit handen geeft’ via een wedstrijd. Ze deden dat namelijk ook al om een gaststad te vinden, maar die wedstrijd verliep nogal chaotisch. Beslissingen werden uitgesteld, de communicatie verliep erg stuntelig en volgens sommigen was er corruptie in het spel.

Advertentie