Lissabon 2018 - Bulgarije

kanimage
Artiest
EQUINOX
Nummer
Bones
Muziek
Borislav Milanov, Trey Campbell, Joacim Persson en Dag Lundberg
Tekst
Borislav Milanov, Trey Campbell, Joacim Persson en Dag Lundberg
Omroep
BNT
Halve finale
1
Sociale media

Results

Jaar Pos Pt. Jury Pub # HF Pos Pt. Jury Pub #
14 166 100 66 18 1 7 177 107 70 10

Bio

EQUINOX is speciaal voor het Songfestival samengesteld en bestaat uit vijf personen: Zhana Bergendorff, Vlado Mihailov, Georgi Simeonov, Johnny Manuel en Trey Campbell. Bergendorff is een bekende en tegelijk veelbesproken zangeres in Bulgarije die er enkele jaren geleden nog de lokale versie van talentenjacht X Factor won. Vlado Mihailov is een Bulgaars zanger en acteur, Georgi Simeonov een Bulgaars artiest en Johnny Manuel en Trey Campbell zijn Amerikaanse singer-songwriters.  De groep is een idee van de producer van BonesBorislav Milanov.

Zhana Bergendorff scoorde recent verschillende hits in Bulgarije. Volgens de omroep is ze een van de succesvolste Bulgaarse zangeressen van ’t moment. Ze woonde verschillende jaren in Zuid-Korea en trad daar ook op. In 2010 verhuisde ze naar Denemarken, waar ze ook deelnam aan X-Factor.

Vlado Mihailov is in Bulgarije bekend als de frontman van bekende groep Safo & Sleng. Vorig jaar speelde hij als acteur mee in twee heel populaire Bulgaarse films. In 2017 kon je hem ook al op het Songfestival zien: als achtergrondzanger van Kristian Kostov. Ook de Oostenrijkse kandidaat van dit jaar maakte deel uit van dat achtergrondkoortje.

Amerikaan Johnny Manuel viel vorig jaar op door Whitney Houston te coveren in America’s Got Talent. Manuel haalde er de halve finale.

De producers van Symphonics International zitten achter Bones. Zij zijn al twee jaar mee verantwoordelijk voor het succes van het land op het Songfestival. Oostenrijkse kandidaat Cesár Sampson maakt ook deel van Symphonics. Zij zorgden dus ook voor de inzending van Oostenrijk, maar Sampson werkte niet mee aan Bones.

Selectieprocedure

De keuze viel weer achter gesloten deuren, maar de Bulgaarse omroep voerde al maanden een intense socialemediacampagne. Via Twitter zochten ze zelfs naar geïnteresseerden om in een focusgroep naar demo's voor het festival te luisteren. 

Clip

play

Advertentie